סטטיסטיקה של הבחן והשאלות
התוצאות הסטטיסטיות של בחן מסוג רב ברירה
בבחן מסוג רב-ברירה, מומלץ להתייחס אל שני מדדים חשובים, המוצגים בתוצאות הסטטיסטיות: מדד הקושי ומקדם ההבחנה. מדדים אלה מאפשרים להעריך את איכות הפריטים. הערכים של שני המדדים הם מספרים בין 1- לבין 1 (100%- לבין 100%), כאשר עדיף ערך גבוה יותר.
מדד הקושי - Facility Index – מדד הקושי של פריט הוא החלק של הנבחנים שענו על הפריט נכון. מדד הקושי האידיאלי של פריט מסוג רב-ברירה אינו 0.5, אלא הערך בין ההסתברות לנחש את התשובה (תוצאת ניחוש אקראי) לבין 1 (דרגת הקושי כאשר כולם ענו נכון על הפריט).
מקדם ההבחנה Discrimination index - מקדם ההבחנה של פריט הוא מדד סטטיסטי כמותי המשקף את המידה שבה פריט מבחין בין נבחנים בעלי יכולת גבוהה לבין נבחנים בעלי יכולת נמוכה.
אין תקן מובהק המגדיר ערכי D המצביעים על פריט טוב, אך הקונצנזוס הוא כי בפריטים בהם
D <0.2 נדרש עיבוד מחדש, ופריטים בהם D> 0.4 הם בעלי כושר הבחנה טוב למדי.
מדד אבחנה שלילי ממיין בניגוד למבחן כולו, והוא מצביע על בעיה בפריט.
* במערכת ה Moodle המדדים נתונים באחוזים